1o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ?
1o ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το σχολικό έτος 2011-2012 υπήρξε για το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων ένα έτος ξεχωριστό.
Με όραμα, με οργάνωση, με προγραμματισμό, με πίστη στις αρχές και τις αξίες του Αειφόρου Σχολείου, εργαστήκαμε για ένα σχολείο ουσίας, για ένα σχολείο «κέντρο πολιτισμού», για ένα σχολείο που αντιστέκεται στους δύσκολους καιρούς και με κέντρο του, με πυρήνα του, μοναδικό και πολύτιμο, το μαθητή, δώσαμε ευσυνείδητα τη μάχη της καθημερινότητας.
Με ομπρέλα την αειφορία σχεδιάσαμε και προγραμματίσαμε τις δράσεις μας σύμφωνα με το σχολικό πρόγραμμα δράσης (Σ.Π.Δ.) της Επιτροπής Αειφόρου Σχολείου, έτσι ώστε να πετύχουμε στην πράξη όλους του στόχους μας.
Οι δείκτες λειτούργησαν για μας οργανωτικά «ως στρατηγικός επενδυτής» όλων των καθημερινών ενεργειών μας με τελικό στόχο το αειφόρο μέλλον του σχολείου μας. Συμμετείχαμε σε προγράμματα παιδαγωγικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και περιβαλλοντικά. Πυρήνας των ενεργειών μας ήταν η αλληλεξάρτηση των τριών πεδίων στα οποία εκτείνει τις δράσεις του το αειφόρο σχολείο. Συγκεκριμένα:
1)Το παιδαγωγικό πεδίο το οποίο περιλαμβάνει τις σχέσεις με το θεσμικό περιβάλλον του Σχολείου, δηλαδή Σύλλογο Γονέων, Αρχές του τόπου κ.λ.π. τη διαχείριση παιδαγωγικών προβλημάτων στο χώρο του Σχολείου, τα ανθρώπινα δικαιώματα κ.λ.π. 2) Το κοινωνικό, όπου περιλαμβάνει κοινωνικές δράσεις αλληλεγγύης και συνεισφοράς στο συνάνθρωπο, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση κ.α. και 3) το περιβαλλοντικό όπου περιλαμβάνει την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων του περιβάλλοντος με τη μείωση της σπατάλης της ενέργεια. Τα τρία αυτά πεδία είναι αλληλεξαρτώμενα γιατί δεν υφίσταται το ένα χωρίς την παρουσία των άλλων.
Δεν υπάρχει κοινωνική δράση μέσα σε ένα αυταρχικό σχολείο. Δεν υπάρχει περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όταν γυρίζουμε την πλάτη στην αγωνία της επιβίωσης του συνανθρώπου μας. Δεν υπάρχει μέλλον αν αδιαφορήσουμε για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί στον Πλανήτη μας.
Το σχολείο μας μέσα από αυτές τις δράσεις έγινε σημείο αναφοράς και πόλος έλξης για την τοπική κοινωνία.
Το σημερινό αποτέλεσμα είναι συλλογικό.
Υπήρξε άριστη συνεργασία ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων αλλά και ανάμεσα στα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων με όλους τους φορείς: Με την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση Κορινθίας, με την κα Σχολική Σύμβουλο, με το δίκτυο Σχολικών Κήπων και τον Κήπο της Αφθονίας με υπεύθυνο τον κο Γιάννη Βαρελά, με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, ακούραστο αρωγό στις δράσεις μας, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και το Δήμαρχό μας κο Λογοθέτη Κωνσταντίνο, με τη σχολική επιτροπή και την πρόεδρό της κα Λέζου Σταυρούλα, με τους Συλλόγους της τοπικής κοινωνίας ( Σύλλογος Γυναικών, Εμπορικός Σύλλογος κλπ), με τα ΚΑΠΗ που υπήρξαν για εμάς πηγή έμπνευσης και δύναμης με τη διαχρονική νεότητά τους, με την Εκκλησία, με τον ΕΕΣ.
Η ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΑΣ με το 1ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ «ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2011-2012» αποτελεί για όλους εμάς, τους δασκάλους, τους μαθητές, τις μαθήτριες, τους γονείς του σχολείου μας μια ανατροφοδοτική δέσμευση για τη δυναμική συνέχεια των προσπαθειών μας για ένα σχολείο αειφόρο, με όλες τις ιδέες, τις αξίες και το όραμα που εμπεριέχει ή έννοια της λέξης.
Η αειφορία είναι έννοια αισιόδοξη , δημιουργική. Φέρει το αίσθημα της ψυχικής ανάτασης, τη σφραγίδα της αιώνιας νεότητας , της δύναμης, της εθελοντικής προσφοράς.
Η αειφορία είναι σκυταλοδρομία με συναθλητές τις γενιές των ανθρώπων. Το αποτέλεσμά της θα εξαρτηθεί από το πόσο σωστά έτρεξε η κάθε γενιά και διαφύλαξε τη φλόγα στο λίκνο της γης τηρώντας τους κανόνες της Αειφορίας.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΧΑΛΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ