Εκπαιδευτικό υλικό

Πρόσφατα άρθρα

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΝ 13Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟΝ 13Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

 

Η Α΄ ΤΑΞΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ

ΣΤΟΝ 13Ο ΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Λένε πως αν θες τα παιδιά να γίνουν έξυπνα, διάβασέ τους παραμύθια. Αν όμως θες να γίνουν εξυπνότερα διάβασέ τους περισσότερα παραμύθια. Παρόλο που τα πρωτάκια μας δεν έχουν μάθει ακόμα να διαβάζουν σωστά, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στον 13ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης. Στην πραγματικότητα η συμμετοχή δεν έγινε με σκοπό τα δώρα που θα δώσουν στα παιδιά που απαντήσουν σωστά σε όλες τις ερωτήσεις στα ερωτηματολόγια που θα συμπλήρωναν μετά την ανάγνωση των τριών βιβλίων, αλλά κυρίως για την επαφή των παιδιών με διαφορετικά «παραμύθια» από αυτά που είχαν συνηθίσει να διαβάζουν ως τώρα και κυρίως για τις ομοιότητες που θα έβρισκαν τα πρωτάκια ανάμεσα σε εκείνους και τους ήρωές μας. Για τα παιδιά της Α δημοτικού, είχαν προταθεί τρία βιβλιαράκια: 1) Η δασκάλα με μισεί, 2) Ο μικρός δράκος Καρύδας στη σχολική γιορτή και 3) Άμπαλη εγώ; , τα οποία τα διαβάσαμε στην τάξη και τα αναλύσαμε με τα παιδιά. Οι μικροί μαθητές ταυτίστηκαν με τους ήρωές μας και τους ήταν πιο εύκολο να αναφέρουν παρόμοια περιστατικά που τους έχουν συμβεί, χωρίς να νιώθουν ενοχές ή ντροπή. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που ένιωθαν οι ήρωες και καθώς τους διάβαζα τα βιβλία οι μαθητές είχαν άγχος και αγωνία για τη συνέχεια. Κάποια παιδιά θέλησαν να τα δανειστούν για να τα ξαναδιαβάσουν στο σπίτι τους. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα ότι έκανα κάτι πολύ σπουδαίο. Ωστόσο, η μεγαλύτερη έκπληξη ήρθε όταν ξεκινήσαμε να συμπληρώνουμε τα ερωτηματολόγια, τα οποία περιείχαν ερωτήσεις κατανόησης πάνω στα κείμενα που είχαμε διαβάσει. Οι μικροί μου μαθητές θυμόντουσαν λεπτομέρειες που ειλικρινά εγώ δε θυμόμουν, πράγμα που σημαίνει ότι πρόσεχαν ιδιαίτερα κατά την ανάγνωση και ανάλυση των βιβλίων. Φυσικά δεν τελείωσε η δουλειά μας με τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, αφού ζήτησα από τα παιδιά να φανταστούν τη συνέχεια της ζωής των ηρώων μας.

Εξαρχής σκοπός μου ήταν τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία και να θελήσουν από μόνα τους, χωρίς πίεση, να διαλέξουν και να διαβάσουν ένα βιβλίο. Είναι σημαντικό να παροτρύνουμε τα παιδιά να διαβάζουν βιβλία, διότι το διάβασμα έχει πολλά οφέλη. Μελέτες δείχνουν ότι το διάβασμα ωφελεί με πολλούς τρόπους, καθώς ακονίζει το μυαλό μας, τη φαντασία μας και τη δημιουργικότητά μας. Ο Ευγένιος Τριβιζάς, ο πιο διάσημος και αγαπητός παραμυθάς της Ελλάδας, λέει χαρακτηριστικά: « Αν οι άνθρωποι άφηναν ελεύθερη τη φαντασία τους, θα είχαμε έναν κοσμο με λιγότερη συννεφιά και περισσότερα ουράνια τόξα. Με περισσότερες κόκκινες κλωστές παραμυθιών και λιγότερες αλυσίδες, με λιγότερα συρματοπλέγματα και περισσότερα τετράφυλλα τριφύλλια, με λιγότερη άσφαλτο και περισσότερες μαργαρίτες που λένε πάντα σ’αγαπώ».

Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ

ΤΣΟΛΑΚΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ