Εκπαιδευτικό υλικό

Πρόσφατα άρθρα

Αρχική σελίδα Δραστηριότητες Εκπαιδευτικές Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό

Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό

Η 21η Μαρτίου έχει οριστεί ως Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού. Ταυτόχρονα έχει οριστεί και ως Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.

Σύσσωμο το σχολείο μας έδωσε το μήνυμα της ημέρας...

 

Α' ΤΑΞΗ

SAM 3871

 

 

Γ΄ ΤΑΞΗ

Μ'αφορμή το απόσπασμα από τις Γειτονιές του κόσμου του Γιάννη Ρίτσου έγινε συζήτηση στην τάξη για το ρατσισμό,τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες.

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Οι μαθητές έγραψαν μια επιστολή στον δήμαρχο με προτάσεις για τους πρόσφυγες.

Δημιουργία αφίσας ? κολάζ με σύνθημα από τους στίχους του ποιήματος 'ρίχνουμε τα τείχη ? χτίζουμε γέφυρες'.

Η δασκάλα της τάξης

Πανταζοπούλου Κατερίνα

SAM 3876

 

Δ΄ τάξη

Την 21η Μαρτίου, η τάξη μας, για να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων που συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, διάλεξε το ποίημα του Νίκου Γκάτσου, μελοποιημένο από τον Μάνο Χατζιδάκι: «Ο Ιρλανδός και ο Ιουδαίος».

Οι μαθητές συζήτησαν μέσα στην τάξη την έννοια του ρατσισμού, τις κοινωνικές εκφάνσεις που παρουσιάζει, τις αιτίες και τα αποτελέσματα που έχει στις κοινωνίες των ανθρώπων. Επίσης, αναζήτησαν παραδείγματα ρατσισμού στην παγκόσμια και ελληνική ιστορία.

Στη συνέχεια διάβασαν το ποίημα, αναζήτησαν τους συμβολισμούς στους στίχους του και το τραγούδησαν.

Τέλος, ζωγράφισαν τις εικόνες από τις στροφές του ποιήματος που τους άρεσαν περισσότερο και τις εμπλούτισαν με τους στίχους του ποιήματος.

Οι μαθητές και η δασκάλα της Δ΄ τάξης

ΠΑΝΤΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

SAM 3872

 

 

« Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό»

Με αφορμή την Διεθνή ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού, η Ε' τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγίων Θεοδώρων πραγματοποίησε δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών. Συγκεκριμένα, διαβάστηκε απόσπασμα από το ποίημα του Νίκου Εγγονόπουλου «Στην κοιλάδα με τους ροδώνες» και οι μαθητές της Ε' τάξης το ερμήνευσαν και το ανέλυσαν. Στη συνέχεια, υπήρξε συζήτηση και διάλογος για θέματα και φαινόμενα ρατσισμού και προτάθηκαν τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου. Τέλος, οι μαθητές τόσο μεμονωμένα όσο και σε ομάδες ζωγράφισαν εικόνες και έκαναν χειροτεχνίες.

Η δασκάλα της Ε' τάξης

Αναστασία Καραπέτρου

SAM 3870SAM 3869SAM 3868SAM 3867

 

 

 

<< Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό>>

Αφού μελετήσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου << Γειτονιές του κόσμου>>, οι μαθητές της τάξης μοιράστηκαν τις σκέψεις τους, τους προβληματισμούς και τα συναισθήματα τους, σε σχέση με τα γεγονότα της επικαιρότητας, την ειρήνη, τον πόλεμο, το ρατσισμό σε διάφορες εκφάνσεις, τη φτωχοποίηση, το προσφυγικό.

Άλλοι προχώρησαν στη δημιουργία μηνυμάτων με αντιρατσιστικό και αντιπολεμικό περιεχόμενο, άλλοι σε χειροποίητα κολάζ.

Δίνοντάς τους κατευθυντήριες γραμμές, οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι και προβληματισμένοι και ακολούθησε διεξοδική συζήτηση στην τάξη. Είναι ένα τεράστιο, πολυπλοκο φαινόμενο που μας απασχολεί όλους.

Καταλήξαμε, με βάση και τα έργα τους, πως ο οποιοσδήποτε ρατσισμός, ή οποιαδήποτε μορφή βίας, λεκτική ή σωματική, δεν έχει καμία θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία, δεν έχει θέση στο σχολείο μιας δημοκρατικής και ευνομούμενης κοινωνίας.

Ο δάσκαλος της ΣΤ΄τάξης

Κούτρας Δημήτριος

 

 

21/03/16: Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού

Εκπαιδευτικός: Μάρτζιος Βασίλειος

Τάξη /τμήμα: τμήμα ένταξης

Περιγραφή δραστηριότητας:

? Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποίησε ως προκαταβολικό οργανωτή μια φωτοτυπημένη εικόνα με έναν κύκλο που συμβολίζει τη Γη και γύρω παιδικές φιγούρες πιασμένες χέρι- χέρι.

? Σχολιάστηκε το χρώμα στις φιγούρες των παιδιών (λευκό, μαύρο). Προσδιορίστηκε η έννοια του ρατσισμού και αναφέρθηκαν τρόποι ένταξης ενός παιδιού από άλλη χώρα στο σχολείο (π.χ. καθόμαστε όλοι μαζί σε ομάδες στα θρανία, χωρίς να περισσεύει κανείς).

? Έγινε αναφορά στους πρόσφυγες και στις συνθήκες που διαβιούν τις τελευταίες μέρες στη χώρα μας.

? Σημειώθηκαν και αναλύθηκε η σημασία λέξεων σχετικών με το θέμα του ρατσισμού γύρω από τις ζωγραφισμένες φιγούρες (π.χ. αλλόθρησκος, αλλοδαπός, πρόσφυγας, μετανάστης, καταυλισμός).

? Προτάθηκαν υλικοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να «διώξουμε» το ρατσισμό, βοηθώντας τους πρόσφυγες στέλνοντάς τους συσκευασμένα τρόφιμα και ρούχα μέσω του σχολείου.

 

 

Τάξη: Ολοήμερο Τμήμα

Δράση για την διεθνή ημέρα εξάλειψης του ρατσισμού

Αναγνώστηκε και σχολιάσθηκε από τους μαθητές το βιβλίο «Ο μαύρος Κότσιφας κι ο άσπρος Γλάρος».

Εποπτικό υλικό

? Η πλούσια εικονογράφηση του βιβλίου η οποία χρησιμοποιούνταν προκειμένου να προβλέψουν οι μαθητές τη συνέχεια της ιστορίας πριν τη διαβάσουμε.

? Ψηφιακές Φωτογραφίες.

Ειδικότερα:

? Με αφόρμηση την εικόνα του εξωφύλλου του βιβλίου ξεκίνησε συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές των πουλιών και κατ' επέκταση των ανθρώπων.

? Στη συνέχεια, ακολουθώντας την εικονογράφηση του βιβλίου, τα παιδιά καλούνταν να «μαντέψουν» τη συνέχεια της ιστορίας καθώς και τα συναισθήματα των ηρώων.

? Γινόταν κάθε φορά σύνδεση με ένα αντίστοιχο παράδειγμα παιδιού που μπορεί να βρεθεί σε τέτοια κατάσταση και ποια μπορεί να είναι τα συναισθήματα και οι αντιδράσεις του.

? Στο τέλος έγινε σύνδεση του βιβλίου με την καθημερινότητα των παιδιών και το πώς αντιμετωπίζουμε τη διαφορετικότητα.

? Επίσης, με τη χρήση ψηφιακών φωτογραφιών συνδέθηκε το θέμα με το προσφυγικό και έγιναν προτάσεις από τα παιδιά για την ορθή αντιμετώπιση των προσφύγων και τη βοήθεια προς αυτούς.

Ο δάσκαλος του ολοήμερου

Νταϊλιάνης Νικόλαος